VIZIJA MISIJA VERTYBĖS




Klausiame
Per kiek laiko po karantino telefonu arba internetu pavyksta užsiregistruoti pas gydytoją reikiamoje gydymo įstaigoje?
Iškart ar beveik iškart
Per kelias valandas
Užtrunka apie 1 dieną
Per 2 ar daugiau dienų
Nepavyksta

Pradžia


PACIENTŲ PADĖTIS GYDYMO ĮSTAIGOSE: LIEPĄ PASLAUGŲ DAUGĖJO
Naujausi duomenys rodo, kad vis daugiau mūsų šalies gydymo įstaigų atnaujina paslaugų teikimą pacientams, kad jie galėtų gyvai lankytis įstaigose ir tiesiogiai bendrauti su medikais. Liepos mėnesį atnaujinant sveikatos paslaugų teikimą įvyko nemažai teigiamų pokyčių, didėjo paslaugų apimtys pacientams, kai kurios beveik pasiekė iki karantino buvusį lygį. Tai rodo naujausi Valstybinės ligonių kasos (VLK) pateikti duomenys Sveikatos apsaugos ministerijai (SAM).

 
Sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos teigimu, džiugu, kad gydymo įstaigos įsiklausė į kvietimą aktyviau atnaujinti paslaugų teikimą pacientams ir per liepą tai darė kur kas aktyviau, nei birželį.
 
„Liepos mėnesio paslaugų atnaujinimo tendencijos, lyginant su birželiu, pakankamai pozityvios. Žinoma, vis dar yra gydymo įstaigų, kurios vangiai atnaujina paslaugų teikimą. Tokioms teks tenkintis mažesniu apmokėjimu už gydymą, kitaip tariant, joms bus sumokėta tik tiek, kiek suteikė paslaugų", – sako ministras A. Veryga.
 
Taigi ligonių kasų turima preliminari statistika rodo, kad „gyvų" apsilankymų pas šeimos gydytoją liepos mėnesį, palyginti su birželiu, padidėjo 17 proc. Jų skaičius siekė beveik 548 tūkst. (birželį buvo 466 tūkst.). Tuomet nuotolinių paslaugų pas šeimos gydytoją per šį laikotarpį sumažėjo trečdaliu. Šių skaičius siekė 387 tūkst. (birželį – 566 tūkst.).
 
Liepą pakankamai sparčiai buvo atkuriamos dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugos. Palyginti su  birželiu, dienos stacionaro paslaugų padidėjo 71,4 proc. arba iki 58 tūkst. (birželį buvo 34 tūkst.). Dienos chirurgijos paslaugų skaičius padidėjo 40,7 proc. – nuo 5 tūkst. birželį augo iki 7,1 tūkst. liepą.
 
Per liepą ūgtelėjo ir specializuotų ambulatorinių paslaugų skaičius. Specialistų konsultacijų padaugėjo 36 proc., stebėjimo paslaugų – 13,4 proc., skubios medicinos pagalbos – 10 proc., ambulatorinės chirurgijos – beveik 30 procentų. Pavyzdžiui, per liepą „gyvai" buvo suteikta 497 tūkst. specialistų konsultacijų, nuotoliniu būdu – 32 tūkst. konsultacijų (birželį atitinkamai 318 tūkst. ir 47,5 tūkst.).
 
Stacionaro paslaugų per liepą iš viso padaugėjo 20,5 proc.: respublikos lygmens ligoninėse 22,7 proc., regiono – 7,8 proc., rajono – 20,7 proc.
 
Liepą, palyginti su birželiu, gydymo įstaigose buvo atlikta daugiau brangiųjų tyrimų. Pavyzdžiui, kompiuterinė tomografijos tyrimų skaičius ūgtelėjo 16,5 proc., magnetinio rezonanso – 7 proc.
 
Taigi, nors gydymo įstaigų atnaujinamų paslaugų statistika gerėjo, nerimą kelia viena tendencija – pacientai dažnai skundžiasi, kad po karantino tapo sudėtinga prisiskambinti į poliklinikų registratūras.
 
Tad Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo sprendimu gydymo įstaigos įpareigotos tobulinti pacientų skambučių srautų valdymą ir įdiegti technines priemones. Jos turėtų  padidintų pacientų galimybę prisiskambinti į gydymo įstaigą. Jei prisiskambinti visgi nepavyktų, turi būti užtikrintas grįžtamasis ryšys – pacientui turi būti perskambinta, dėmesį atkreipia SAM.
 
VLK direktoriaus Gintaro Kacevičiaus pranešimą „Sveikatos priežiūros paslaugų teikimo atnaujinimas 2020 m. liepos mėn." galima peržiūrėti čia http://www.vlk.lt/renginiai/Documents/Paslaug%c5%b3%20atnaujinimas_2020%20liepa.pptx
 
SAM spaudos tarnyba
 
Ligonių kasos kviečia:
 

Rūpimus klausimus galima pateikti info@vlk.lt arba (8 5) 232 2222. 



Twitter MySpace LinkedIn Facebook
darbo laikas
I-IV : 8.00-12.00 12.45-17.00
V : 8.00-12.00 12.45-15.45
Gyventojų aptarnavimas
Kaip mus rasti?






Apklausa

Vaistų komitetas

Pasitikrinti savo PSD draustumą

Elektron. prašymas išduoti Europos sveikatos draudimo kort.

Projektas

Ką svarbu žinoti užsienyje gyvenantiems lietuviams 

Informacija apie PSD

Informacija - vaizdinė medžiaga

Nuoroda į esveikata.lt

E. sveikata naudojimo gairės

Valstybinė mokesčių inspekcija 

Grįžtamojo ryšio modelio projektas

Antibiotikus vartok atsakingai

TLK-10-AM, ACHI ir kodavimo standartų el. vadovas

Viskas apie DRG

 SODRA

Lietuvos teismų elektroninių paslaugų portalas